Klasy 3t i 3d zobaczyły dziś ISKRY NIEPODLEGŁEJ – multimedialne widowisko edukacyjne!
Do Tych przyjechało mobilne centrum edukacji, które w nowoczesny sposób opowiada o Polkach i Polakach zmieniających świat
Klasy 3t i 3d zobaczyły dziś ISKRY NIEPODLEGŁEJ – multimedialne widowisko edukacyjne!
Do Tych przyjechało mobilne centrum edukacji, które w nowoczesny sposób opowiada o Polkach i Polakach zmieniających świat
Masz pomysły na życie szkoły?
Chcesz działać, inspirować i reprezentować uczniów?
To świetna okazja!
Rozpoczynamy nabór kandydatów na przewodniczącego Samorządu Uczniowskiego
Jeśli czujesz, że potrafisz być liderem , masz głowę pełną inicjatyw
i chcesz zostawić swój ślad w naszej szkole
– zgłoś swoją kandydaturę!
Termin zgłoszeń: 12 września 2025
Zgłoszenia przyjmujemy u opiekuna SU - pani Anna Wróbel (sala21B)
Nie czekaj – szkoła potrzebuje właśnie Ciebie!
Fot. Alicja Drabik
Serdecznie zapraszamy całą społeczność szkolną na uroczyste rozpoczęcie nowego roku szkolnego, które odbędzie się w poniedzaiałek, 1 września 2025 r.
W ramach wakacyjnych praktyk nasza młodzież zdobywała doświadczenie zawodowe nie tylko za granicą. Część uczniów miała też okazję pracować nad polskim Bałtykiem – w malowniczym Mrzeżynie!
Cenne doświadczenia, piękne widoki i dużo pozytywnej energii!
Zobacz, jak wygląda nasza przygoda! 📸✨
📷 W galerii znajdziecie:
- kulisy naszej codziennej pracy
- wspólne wycieczki i integracje
- piękne krajobrazy
Dziękujemy wszystkim, którzy byli częścią tej wyjątkowej przygody! 💙
Pozdrowienia ze stażu w Pensjonacie Imbachhorn!
W malowniczej miejscowości Fusch, codziennie uczymy się, rozwijamy i chłoniemy alpejski klimat pracy i kultury. Każdy dzień to nowe wyzwania i inspiracje, które na długo zostaną z nami! 💼⛰️😊
Zdobywamy doświadczenie, poznajemy kulturę i czerpiemy z każdej chwili pełnymi garściami!
Relacja uczniów:
Przygotowania do naszego stażu rozpoczęły się już na kilka miesięcy przed wyjazdem. Odbyliśmy serię spotkań organizacyjnych, podczas których omawialiśmy szczegóły wyjazdu, miejsce zakwaterowania i przebieg praktyk zawodowych. W ramach przygotowań stworzyliśmy i przedstawiliśmy prezentacje dotyczące zarówno jedzenia, jak i kultury oraz geografii Teneryfy. Dzięki temu mogliśmy lepiej zrozumieć miejsce, do którego mieliśmy się udać i przygotować się do życia w nowym środowisku. Wszyscy uczestnicy przystąpili również do testów językowych, które miały na celu ocenę naszych umiejętności komunikacyjnych w języku angielskim. Pozwoliło nam to określić poziom zaawansowania i odpowiednio dobrać zakres materiałów do dalszego doskonalenia języka przed rozpoczęciem praktyk. Dodatkowo otrzymaliśmy dostęp do specjalnej platformy internetowej, która umożliwiła nam samodzielne szkolenie językowe przed wyjazdem. Staż zawodowy odbyliśmy w hotelu Paradise Park Fun Lifestyle Hotel, położonym w południowej części Teneryfy, w miejscowości Los Cristianos. Jest to znane i popularne miejsce turystyczne, co pozwoliło nam zdobyć cenne doświadczenie zawodowe w dynamicznym i międzynarodowym środowisku. W projekcie wzięło udział ośmioro uczniów z naszej szkoły. Po przylocie na wyspę zostaliśmy zakwaterowani w pokojach hotelowych. Dziewczęta mieszkały w apartamencie typu duplex, który oferował dużo przestrzeni, a chłopcy zostali zakwaterowani w pokoju typu twin. Praktyki trwały od 2 do 30 lipca 2025 roku. Część uczestników pracowała na stanowiskach kelnerskich – obsługiwali gości w hotelowej restauracji, przygotowywali zastawę oraz dbali o porządek i dobrą atmosferę. Pozostali członkowie grupy pracowali w hotelowej kuchni, gdzie mieli okazję pomagać przy przygotowywaniu posiłków, poznawać zasady funkcjonowania zaplecza gastronomicznego oraz zdobywać praktyczne umiejętności kulinarne. Podczas codziennej pracy rozwijaliśmy nasze kompetencje zawodowe, uczyliśmy się współpracy w zespole międzynarodowym, doskonaliliśmy znajomość języków obcych oraz poznawaliśmy standardy obsługi gościa hotelowego.
Czas wolny, który mieliśmy po zakończeniu pracy, wykorzystywaliśmy bardzo aktywnie. Realizowaliśmy przygotowany wcześniej program kulturowy, który obejmował wycieczki krajoznawcze, zwiedzanie wyspy oraz integracyjne spacery po okolicy. Już w pierwszy dzień wolny odbyliśmy niezapomniany rejs katamaranem wzdłuż wybrzeża Teneryfy, podczas którego mieliśmy okazję podziwiać malownicze krajobrazy, zatoki oraz zobaczyć delfiny i wieloryby w ich naturalnym środowisku. Kolejnego dnia odwiedziliśmy słynny Loro Parque – jeden z największych i najpiękniejszych ogrodów zoologicznych na świecie. Zobaczyliśmy tam pokaz orek, delfinów, papug oraz lwów morskich, co dostarczyło nam wielu pozytywnych emocji. W trakcie kolejnych dni mieliśmy okazję spędzić cały dzień w Siam Parku – największym parku wodnym w Europie, pełnym atrakcji, zjeżdżalni i egzotycznej roślinności. Nie zabrakło także wycieczek krajoznawczych. Zobaczyliśmy m.in. majestatyczny wulkan Teide, który jest najwyższym szczytem Hiszpanii oraz malowniczą górską miejscowość Masca, słynącą z wąskich dróg, spektakularnych widoków i klimatycznej zabudowy.
Udział w projekcie Erasmus+ na Teneryfie był dla nas nie tylko wyjątkowym doświadczeniem zawodowym, ale także osobistym. Dzięki praktykom zdobyliśmy nowe umiejętności, nauczyliśmy się pracy w zespole, przełamaliśmy bariery językowe i staliśmy się bardziej otwarci na nowe kultury. Staż pokazał nam, że praca za granicą to nie tylko obowiązek, ale także szansa na rozwój, samodzielność i poszerzenie horyzontów. Poznaliśmy wielu wspaniałych ludzi, zdobyliśmy wartościowe doświadczenia i wróciliśmy z głowami pełnymi wspomnień, które na długo pozostaną z nami.
📚✨Za nami miesiące pełne nauki, wyzwań, sukcesów i wspólnych chwil. Dziękujemy wszystkim uczniom za ich zaangażowanie, nauczycielom za pasję i cierpliwość, a rodzicom za wsparcie na każdym kroku. 💙
To był rok pełen nowych doświadczeń, odkryć i przyjaźni. Teraz czas na zasłużony odpoczynek! 🌞⛱️
Życzymy wszystkim bezpiecznych, radosnych i pełnych przygód wakacji! 🏖️📆
W związku z przyznaną naszej szkole akredytacją programu Erasmus+ działania, które w ramach tego programu realizujemy, podlegają ocenie zewnętrznych ekspertów. Narodowa Agencja zakończyła właśnie analizę raportu postępu prac w ramach akredytacji i zatwierdziła go w całości, przyznając nam 92/100 możliwych do zdobycia punktów (szczegóły poniżej).
Na podstawie złożonego raportu oraz oceny eksperta Narodowa Agencja przychyliła się również do wnioskowanej aktualizacji/przedłużenia Planu Erasmusa.
Dziękujemy Narodowej Agencji za docenienie działań, które podejmowane są w naszej szkole w ramach projektów programu Erasmus+, ale przede wszystkim jesteśmy wdzięczni Wam:
Razem udało nam się osiągnąć ten sukces i razem musimy się teraz postarać,
aby wyeliminować słabsze punkty naszych działań. Nasz cel to: 100/100!
Damy radę, jeśli nadal będziemy działać wspólnie.
Koordynator projektów
programu Erasmus+
Dorota Pardon
Ocenie podlegały następujące elementy:
Raport z postępów w realizacji planu Erasmusa - komentarz eksperta:
Mocne strony:
Słabsze elementy wymagające dopracowania:
Zdaniem ekspertów oceniających działania Szkoły złożony przez nas raport prezentuje wysoki poziom realizacji Planu Erasmusa i spełnia większość wskaźników jakości z nadwyżką. Szkoła skutecznie łączy działania mobilnościowe z rozwojem instytucjonalnym, a jej model włączenia i współpracy z pracodawcami może służyć jako przykład dobrych praktyk. Zespół Szkół nr 7 wykazał się bardzo dobrą realizacją zaplanowanych celów w ramach Planu Erasmusa. Cele były ambitne, zróżnicowane i ściśle powiązane z rzeczywistymi potrzebami szkoły, uczniów
i kadry. Wszystkie działania, mimo wyzwań zewnętrznych (pandemia, wojna), były elastycznie dostosowywane do kontekstu. Zrealizowane mobilności miały szeroki wpływ na rozwój zawodowy uczniów, podniesienie kompetencji nauczycieli, integrację z pracodawcami oraz budowanie prestiżu szkoły.
Raport z przestrzegania standardów jakości Erasmusa - komentarz eksperta:
Mocne strony:
Słabe strony / obszary do poprawy:
Beneficjent w sposób odpowiedzialny i profesjonalny przestrzega zasad programu Erasmus+.
Jakość realizacji projektów potwierdzają zarówno procedury, jak i rezultaty osiągane przez uczniów i kadrę. Szkoła może pełnić funkcję mentora dla innych placówek wdrażających standardy jakości Erasmus+.
Do 17 lipca 2025 roku podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych do Technikum nr 6 i Branżowej Szkoły I Stopnia nr 4 w Tychach.
Badania lekarskie dla kandydatów:
Branżowej Szkoły I Stopnia nr 4: termin 11 lipca 2025 r. godzina 10.00 na terenie szkoły
Technikum nr 6: termin 18 lipca 2025 r. godzina 10.00 na terenie szkoły
Skierowania do odbioru w sekretariacie szkoły po dostarczeniu świadectwa ukończenia szkoły podstawowej i zaświadczenia z egzaminu ośmioklasisty w godz. od 9.00 - 13.00 W indywidualnych przypadkach kandydat będzie mógł wykonać badania w innym terminie w uzgodnieniu ze szkołą w Szpitalu Miejskim w Tychach.
Brak badań będzie skutkować skreśleniem kandydata z listy uczniów przyjętych
Uczniowie przyjęci do TECHNIKUM zobowiązani są do przeprowadzenia badań w kierunku zakażenia pałeczkami duru brzusznego, durów rzekomych A,B i C innych pałeczek z rodzaju Salmonella i Shigella (badania odpłatne we własnym zakresie) - Powiatowa Stacja Sanitarno - Epidemiologiczna w Tychach, ul. Budowlanych 131, 43-100 Tychy Wyniki badań, zakupioną pustą książeczkę sanepidowską (można kupić w sklepie z art. biurowymi, księgarni) uczeń przyjęty do Technikum dostarcza do sekretariatu w terminie do 14.08.2025 r.
Brak badań będzie skutkować skreśleniem kandydata z listy uczniów przyjętych.
Do 14 lipca 2025 r. do godz. 13.00 uczniowie Branżowej Szkoły I Stopnia dostarczają umowę/zaświadczenie od pracodawcy o zamiarze zawarcia umowy o pracę w celu przygotowania zawodowego z dniem 1 września 2025 roku.
Brak zaświadczenia/umowy będzie skutkować skreśleniem kandydata z listy uczniów przyjętych.
Wszyscy kandydaci dostarczają 1 zdjęcie legitymacyjne do 31.07.2025 r.
Wszyscy kandydaci dostarczają bilans zdrowia – dokumentacja ze szkoły podstawowej od pielęgniarki do 31.07.2025 r.
23 lipca 2025 do godz. 14.00 zostaną podane do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych.
Wszystko kiedyś się zaczyna i kiedyś się kończy. Program Impuls. Szkolny Warsztat Zmian rozpoczął się w grudniu 2024 roku, a w czerwcu roku 2025 przyszedł czas, aby podsumować jego pierwszy etap.
Na początku nauczyciele i nauczycielki szkół technicznych i branżowych z całej Polski spotkali się
w Warszawie na szkoleniu, aby następnie zaprosić do wspólnego działania swoich uczniów. Zespół Szkół nr 7 w Tychach reprezentowały panie: Dorota Pardon i Olena Lyman. Ostatecznie w programie wzięło udział 20 szkół, w tym Zespół Szkół nr 7 z Tych, w których powstało 38 projektów społecznych. W ich realizację zaangażowało się 426 uczniów, a pomagało im 72 nauczycieli.
W czerwcu 2025 do Warszawy przyjechały delegacje szkół uczestniczących w programie, aby wziąć udział w Festiwalu Projektów. Naszą szkołę reprezentowali: Urszula Karaś (4ż), Karina Usyk (1k), Zuzanna Jurga (2g), Anastasiia Tymoshenko (3t), Maksym Morin (2k), Ivan Shylyk (2k). Uczniowie przygotowali dwa stoiska, a następnie opowiadali odwiedzającym je gościom, o tym, co udało im się zrobić w ramach programu – od grudnia do czerwca.
W naszej szkole w ramach tego programu powstały dwa projekty: „Od(nova)” i „Łączy nas kultura”.
Młodzież z innych szkół konstruowała gry logiczne, budowała budki lęgowe dla ptaków, uczyła się zasad zdrowego żywienia i wykorzystania kuchennych „resztek” tak, aby nie marnować żywności, malowała mural przyjaźni, poznawała polskie i ukraińskie legendy i podejmowała jeszcze wiele innych interesujących aktywności. Pobyt w Warszawie był okazją by się poznać i zainspirować do dalszego działania. Przede wszystkim jednak był okazją do świętowania i cieszenia się z tego, co wspólnymi siłami udało się osiągnąć. Bardzo mocno podkreślili to obecny na spotkaniu Ambasador USA (program finansowany jest ze środków Ambasady amerykańskiej w Warszawie), Generalny Dyrektor firmy Intel w Polsce, która wsparła szkoły uczestniczące w programie sprzętem komputerowym oraz szkoleniami z zakresu wykorzystania sztucznej inteligencji, a także Mentorki ze strony fundacji Szkoła z Klasą. Zatem świętowaliśmy, ale także zdobywaliśmy nowe umiejętności, szkoląc się praktycznie z efektywnej współpracy (m. in. uczniowie i nauczyciele naszej szkoły) lub pogłębiając wiedzę z zakresu AI, a także zwiedzając polską stolicę. Wisienką na torcie była natomiast wizyta w Centrum Nauki Kopernik.
Uwaga, uwaga: program będzie kontynuowany w przyszłym roku. Może dołączysz? „W pojedynkę możemy zrobić tak mało; razem możemy zrobić tak wiele.” /Helen Keller/
Dorota Pardon, Olena Lyman
Nasza uczennica, Martyna Polis, została finalistką Ogólnopolskiej Olimpiady Zawodowej "Rok przed dyplomem"!
Jesteśmy dumni z jej osiągnięcia i życzymy dalszych sukcesów!
16 czerwca nasza biblioteka zamieniła się w prawdziwą galerię literackiej mody! Wszystko za sprawą akcji czytelniczej „Ubierz się w książkę”, która miała na celu promowanie czytelnictwa wśród uczniów w nietypowy, zabawny i inspirujący sposób.
Akcja była nie tylko okazją do świetnej zabawy, ale także do rozmów o ulubionych książkach, wymiany czytelniczych inspiracji i odkrywania nowych tytułów.
Dziś obchodziliśmy Dzień Sportu – święto aktywności fizycznej, zdrowej rywalizacji i wspólnej zabawy! 💪☀️
Na boisku i w salach gimnastycznych nie zabrakło emocji – uczniowie, wzięli udział w licznych konkurencjach sportowych: od przeciągania liny, poprzez konkurencje sprawnościowe, wytrzymałościowe, taneczne i zabawy integracyjne aż po mecze piłki nożnej i siatkówki. 🏀🏐🥇
To był dzień pełen uśmiechu, współpracy i ducha fair play. Dziękujemy wszystkim za zaangażowanie i niesamowitą energię! 💙
Niech sportowa pasja towarzyszy nam przez cały rok! 🔄
Turniej siatkówki w naszej szkole to już wieloletnia tradycja i jak co roku było dużo emocji. Mecze rozgrywane były na wysokim poziomie i oczywiście w fantastycznej, przyjaznej atmosferze.
Zwyciężyła klasa 3 T pokonując 10 drużyn nie przegrywając żadnego meczu!!!
Skład Drużyny Mistrzowskiej:
Długosz Przemysław, Horelov Vladyslav, Salakhov Mark, Krasnopolsky Danylo, Perevalo Denis, Baranowska Paulina, Jochacy Emilia (kapitan Drużyny), Nowakowska Zofia, Karabak Kristina.
2 miejsce w turnieju zajęła klasa 3K, która w ostatecznej rozgrywce uległa reprezentacji klasy 3t
Skład Drużyny V-ce Mistrzów: Emil Błaszczyk, Dominik Kozioł, Martyna Zaborowska, Uliana Shaifert, Radosław Gogol, Bartosz Fabian (kapitan Drużyny), Michał Sznepka.
To były fantastyczne mecze, pełne emocji, wzajemnego wsparcia i sportowej walki.
Gratulujemy:)
Powered by aSc EduPage