Serdecznie zapraszamy całą społeczność szkolną na uroczyste rozpoczęcie nowego roku szkolnego, które odbędzie się w poniedzaiałek, 1 września 2025 r.
Aktualności
Rozpoczęcie roku szkolnego 2025/2026
🌞 Wakacyjne praktyki w Mrzeżynie
W ramach wakacyjnych praktyk nasza młodzież zdobywała doświadczenie zawodowe nie tylko za granicą. Część uczniów miała też okazję pracować nad polskim Bałtykiem – w malowniczym Mrzeżynie!
Cenne doświadczenia, piękne widoki i dużo pozytywnej energii!
3
Praktyki w Austrii
Zobacz, jak wygląda nasza przygoda! 📸✨
📷 W galerii znajdziecie:
- kulisy naszej codziennej pracy
- wspólne wycieczki i integracje
- piękne krajobrazy
Dziękujemy wszystkim, którzy byli częścią tej wyjątkowej przygody! 💙56
Pozdrowienia z Austrii! 🌄
Pozdrowienia ze stażu w Pensjonacie Imbachhorn!
W malowniczej miejscowości Fusch, codziennie uczymy się, rozwijamy i chłoniemy alpejski klimat pracy i kultury. Każdy dzień to nowe wyzwania i inspiracje, które na długo zostaną z nami! 💼⛰️😊
Pozdrowienia z Teneryfy!
Zdobywamy doświadczenie, poznajemy kulturę i czerpiemy z każdej chwili pełnymi garściami!
Relacja uczniów:
Przygotowania do naszego stażu rozpoczęły się już na kilka miesięcy przed wyjazdem. Odbyliśmy serię spotkań organizacyjnych, podczas których omawialiśmy szczegóły wyjazdu, miejsce zakwaterowania i przebieg praktyk zawodowych. W ramach przygotowań stworzyliśmy i przedstawiliśmy prezentacje dotyczące zarówno jedzenia, jak i kultury oraz geografii Teneryfy. Dzięki temu mogliśmy lepiej zrozumieć miejsce, do którego mieliśmy się udać i przygotować się do życia w nowym środowisku. Wszyscy uczestnicy przystąpili również do testów językowych, które miały na celu ocenę naszych umiejętności komunikacyjnych w języku angielskim. Pozwoliło nam to określić poziom zaawansowania i odpowiednio dobrać zakres materiałów do dalszego doskonalenia języka przed rozpoczęciem praktyk. Dodatkowo otrzymaliśmy dostęp do specjalnej platformy internetowej, która umożliwiła nam samodzielne szkolenie językowe przed wyjazdem. Staż zawodowy odbyliśmy w hotelu Paradise Park Fun Lifestyle Hotel, położonym w południowej części Teneryfy, w miejscowości Los Cristianos. Jest to znane i popularne miejsce turystyczne, co pozwoliło nam zdobyć cenne doświadczenie zawodowe w dynamicznym i międzynarodowym środowisku. W projekcie wzięło udział ośmioro uczniów z naszej szkoły. Po przylocie na wyspę zostaliśmy zakwaterowani w pokojach hotelowych. Dziewczęta mieszkały w apartamencie typu duplex, który oferował dużo przestrzeni, a chłopcy zostali zakwaterowani w pokoju typu twin. Praktyki trwały od 2 do 30 lipca 2025 roku. Część uczestników pracowała na stanowiskach kelnerskich – obsługiwali gości w hotelowej restauracji, przygotowywali zastawę oraz dbali o porządek i dobrą atmosferę. Pozostali członkowie grupy pracowali w hotelowej kuchni, gdzie mieli okazję pomagać przy przygotowywaniu posiłków, poznawać zasady funkcjonowania zaplecza gastronomicznego oraz zdobywać praktyczne umiejętności kulinarne. Podczas codziennej pracy rozwijaliśmy nasze kompetencje zawodowe, uczyliśmy się współpracy w zespole międzynarodowym, doskonaliliśmy znajomość języków obcych oraz poznawaliśmy standardy obsługi gościa hotelowego.
Czas wolny, który mieliśmy po zakończeniu pracy, wykorzystywaliśmy bardzo aktywnie. Realizowaliśmy przygotowany wcześniej program kulturowy, który obejmował wycieczki krajoznawcze, zwiedzanie wyspy oraz integracyjne spacery po okolicy. Już w pierwszy dzień wolny odbyliśmy niezapomniany rejs katamaranem wzdłuż wybrzeża Teneryfy, podczas którego mieliśmy okazję podziwiać malownicze krajobrazy, zatoki oraz zobaczyć delfiny i wieloryby w ich naturalnym środowisku. Kolejnego dnia odwiedziliśmy słynny Loro Parque – jeden z największych i najpiękniejszych ogrodów zoologicznych na świecie. Zobaczyliśmy tam pokaz orek, delfinów, papug oraz lwów morskich, co dostarczyło nam wielu pozytywnych emocji. W trakcie kolejnych dni mieliśmy okazję spędzić cały dzień w Siam Parku – największym parku wodnym w Europie, pełnym atrakcji, zjeżdżalni i egzotycznej roślinności. Nie zabrakło także wycieczek krajoznawczych. Zobaczyliśmy m.in. majestatyczny wulkan Teide, który jest najwyższym szczytem Hiszpanii oraz malowniczą górską miejscowość Masca, słynącą z wąskich dróg, spektakularnych widoków i klimatycznej zabudowy.
Udział w projekcie Erasmus+ na Teneryfie był dla nas nie tylko wyjątkowym doświadczeniem zawodowym, ale także osobistym. Dzięki praktykom zdobyliśmy nowe umiejętności, nauczyliśmy się pracy w zespole, przełamaliśmy bariery językowe i staliśmy się bardziej otwarci na nowe kultury. Staż pokazał nam, że praca za granicą to nie tylko obowiązek, ale także szansa na rozwój, samodzielność i poszerzenie horyzontów. Poznaliśmy wielu wspaniałych ludzi, zdobyliśmy wartościowe doświadczenia i wróciliśmy z głowami pełnymi wspomnień, które na długo pozostaną z nami.
Odpoczywajcie bezpiecznie!
🎓 Zakończenie Roku Szkolnego 2024/2025 🎉
📚✨Za nami miesiące pełne nauki, wyzwań, sukcesów i wspólnych chwil. Dziękujemy wszystkim uczniom za ich zaangażowanie, nauczycielom za pasję i cierpliwość, a rodzicom za wsparcie na każdym kroku. 💙
To był rok pełen nowych doświadczeń, odkryć i przyjaźni. Teraz czas na zasłużony odpoczynek! 🌞⛱️
Życzymy wszystkim bezpiecznych, radosnych i pełnych przygód wakacji! 🏖️📆
94
Oceniła nas Narodowa Agencja Erasmus+
W związku z przyznaną naszej szkole akredytacją programu Erasmus+ działania, które w ramach tego programu realizujemy, podlegają ocenie zewnętrznych ekspertów. Narodowa Agencja zakończyła właśnie analizę raportu postępu prac w ramach akredytacji i zatwierdziła go w całości, przyznając nam 92/100 możliwych do zdobycia punktów (szczegóły poniżej).
Na podstawie złożonego raportu oraz oceny eksperta Narodowa Agencja przychyliła się również do wnioskowanej aktualizacji/przedłużenia Planu Erasmusa.
Dziękujemy Narodowej Agencji za docenienie działań, które podejmowane są w naszej szkole w ramach projektów programu Erasmus+, ale przede wszystkim jesteśmy wdzięczni Wam:
- Uczniom: za otwartość na świat, odwagę, pozwalającą mierzyć się z nowymi wyzwaniami, ambicję, która sprawia, że chcecie wiedzieć, umieć, doświadczyć więcej,
- Nauczycielom i innym pracownikom szkoły: za poświęcenie czasu, wspierane
i motywowanie uczniów do działania, pełnienie roli opiekunów i mentorów, wypełnianie i pomaganie w wypełnianiu związanej z wyjazdami dokumentacji, - Pracodawcom w kraju i za granicą: za współpracę przy tworzeniu, akceptowaniu
i wdrażaniu programów staży, a także za życzliwość, wyrażającą się np. w udzielaniu urlopów praktykantom, by mogli podnosić swoje kompetencje zawodowe, - Rodzicom: za codzienny trud wychowania młodych ludzi, który procentuje,
co możemy obserwować m. in. towarzysząc im podczas wyjazdów na zagraniczne praktyki
Razem udało nam się osiągnąć ten sukces i razem musimy się teraz postarać,
aby wyeliminować słabsze punkty naszych działań. Nasz cel to: 100/100!Damy radę, jeśli nadal będziemy działać wspólnie.
Koordynator projektów
programu Erasmus+
Dorota Pardon
Ocenie podlegały następujące elementy:
- Raport z postępów w realizacji Planu Erasmusa,
- Raport z przestrzegania standardów jakości Erasmusa,
- Aktualizacja/przedłużenie Planu Erasmusa.
Raport z postępów w realizacji planu Erasmusa - komentarz eksperta:
Mocne strony:
- Strategiczne podejście do inkluzji – gwarancja miejsc dla uczniów ze SPE, kompleksowy system wsparcia,
- Elastyczne zarządzanie zmianą – sprawne przełożenie mobilności podczas pandemii i włączenie uchodźców,
- Silne relacje z pracodawcami – rosnąca liczba umów i aktywne konsultacje programów staży,
- Wysoka jakość dowodów – kompletne arkusze monitoringu, certyfikaty i Europass Mobility dla 100 % uczestników.
- Skuteczne strategie upowszechniania i promocji programu,
- Silna integracja rezultatów projektu z misją i działaniami szkoły,
- Namacalne korzyści instytucjonalne – m.in. wzrost prestiżu, wysoka rekrutacja, uznanie przez organy prowadzące i nadzoru.
Słabsze elementy wymagające dopracowania:
- Finansowanie szkoleń językowych kadry – z powodu budżetu akredytacyjnego część planu jest realizowana poza programem,
- Standaryzacja przygotowania kulturowego – potrzeba spójnego modułu przygotowawczego dla uczniów o mniejszych szansach,
- Mierniki międzynarodowego zasięgu promocji – brakuje twardych danych o odbiorcach zagranicznych,
- Potrzeba dalszego wsparcia kadry językowej w zakresie CLIL i udziału
w mobilnościach.
Zdaniem ekspertów oceniających działania Szkoły złożony przez nas raport prezentuje wysoki poziom realizacji Planu Erasmusa i spełnia większość wskaźników jakości z nadwyżką. Szkoła skutecznie łączy działania mobilnościowe z rozwojem instytucjonalnym, a jej model włączenia i współpracy z pracodawcami może służyć jako przykład dobrych praktyk. Zespół Szkół nr 7 wykazał się bardzo dobrą realizacją zaplanowanych celów w ramach Planu Erasmusa. Cele były ambitne, zróżnicowane i ściśle powiązane z rzeczywistymi potrzebami szkoły, uczniów
i kadry. Wszystkie działania, mimo wyzwań zewnętrznych (pandemia, wojna), były elastycznie dostosowywane do kontekstu. Zrealizowane mobilności miały szeroki wpływ na rozwój zawodowy uczniów, podniesienie kompetencji nauczycieli, integrację z pracodawcami oraz budowanie prestiżu szkoły.Raport z przestrzegania standardów jakości Erasmusa - komentarz eksperta:
Mocne strony:
- Silne zaangażowanie w dostępność działań dla uczniów ze specjalnymi potrzebami,
- Rzetelna rekrutacja oparta o transparentne i sprawiedliwe kryteria,
- Systematyczne działania monitorujące i ewaluacyjne (m.in. Europass, dzienniczki, arkusze oceny),
- Wysoki poziom organizacji i bezpieczeństwa uczestników.
Słabe strony / obszary do poprawy:
- Brak formalizacji i standaryzacji przygotowania kulturowo-językowego uczestników,
- Ograniczenia w realizacji kursów zagranicznych dla kadry (finansowe, nie organizacyjne),
- Potencjał do dalszego rozwoju współpracy językowo-przedmiotowej (np. więcej CLIL).
Beneficjent w sposób odpowiedzialny i profesjonalny przestrzega zasad programu Erasmus+.
Jakość realizacji projektów potwierdzają zarówno procedury, jak i rezultaty osiągane przez uczniów i kadrę. Szkoła może pełnić funkcję mentora dla innych placówek wdrażających standardy jakości Erasmus+.
Zakończenie roku szkolnego 2024/2025
Ważne terminy dla kandydatów
Do 17 lipca 2025 roku podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych do Technikum nr 6 i Branżowej Szkoły I Stopnia nr 4 w Tychach.
Badania lekarskie dla kandydatów:
Branżowej Szkoły I Stopnia nr 4: termin 11 lipca 2025 r. godzina 10.00 na terenie szkoły
Technikum nr 6: termin 18 lipca 2025 r. godzina 10.00 na terenie szkoły
Skierowania do odbioru w sekretariacie szkoły po dostarczeniu świadectwa ukończenia szkoły podstawowej i zaświadczenia z egzaminu ośmioklasisty w godz. od 9.00 - 13.00 W indywidualnych przypadkach kandydat będzie mógł wykonać badania w innym terminie w uzgodnieniu ze szkołą w Szpitalu Miejskim w Tychach.
Brak badań będzie skutkować skreśleniem kandydata z listy uczniów przyjętych
Uczniowie przyjęci do TECHNIKUM zobowiązani są do przeprowadzenia badań w kierunku zakażenia pałeczkami duru brzusznego, durów rzekomych A,B i C innych pałeczek z rodzaju Salmonella i Shigella (badania odpłatne we własnym zakresie) - Powiatowa Stacja Sanitarno - Epidemiologiczna w Tychach, ul. Budowlanych 131, 43-100 Tychy Wyniki badań, zakupioną pustą książeczkę sanepidowską (można kupić w sklepie z art. biurowymi, księgarni) uczeń przyjęty do Technikum dostarcza do sekretariatu w terminie do 14.08.2025 r.
Brak badań będzie skutkować skreśleniem kandydata z listy uczniów przyjętych.
Do 14 lipca 2025 r. do godz. 13.00 uczniowie Branżowej Szkoły I Stopnia dostarczają umowę/zaświadczenie od pracodawcy o zamiarze zawarcia umowy o pracę w celu przygotowania zawodowego z dniem 1 września 2025 roku.
Brak zaświadczenia/umowy będzie skutkować skreśleniem kandydata z listy uczniów przyjętych.
Wszyscy kandydaci dostarczają 1 zdjęcie legitymacyjne do 31.07.2025 r.
Wszyscy kandydaci dostarczają bilans zdrowia – dokumentacja ze szkoły podstawowej od pielęgniarki do 31.07.2025 r.
23 lipca 2025 do godz. 14.00 zostaną podane do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych.
Impuls. Szkolny Warsztat Zmian. Podsumowanie
Wszystko kiedyś się zaczyna i kiedyś się kończy. Program Impuls. Szkolny Warsztat Zmian rozpoczął się w grudniu 2024 roku, a w czerwcu roku 2025 przyszedł czas, aby podsumować jego pierwszy etap.
Na początku nauczyciele i nauczycielki szkół technicznych i branżowych z całej Polski spotkali się
w Warszawie na szkoleniu, aby następnie zaprosić do wspólnego działania swoich uczniów. Zespół Szkół nr 7 w Tychach reprezentowały panie: Dorota Pardon i Olena Lyman. Ostatecznie w programie wzięło udział 20 szkół, w tym Zespół Szkół nr 7 z Tych, w których powstało 38 projektów społecznych. W ich realizację zaangażowało się 426 uczniów, a pomagało im 72 nauczycieli.W czerwcu 2025 do Warszawy przyjechały delegacje szkół uczestniczących w programie, aby wziąć udział w Festiwalu Projektów. Naszą szkołę reprezentowali: Urszula Karaś (4ż), Karina Usyk (1k), Zuzanna Jurga (2g), Anastasiia Tymoshenko (3t), Maksym Morin (2k), Ivan Shylyk (2k). Uczniowie przygotowali dwa stoiska, a następnie opowiadali odwiedzającym je gościom, o tym, co udało im się zrobić w ramach programu – od grudnia do czerwca.
W naszej szkole w ramach tego programu powstały dwa projekty: „Od(nova)” i „Łączy nas kultura”.
- „Od(nova)” to projekt, którym opiekowała się p. Olena Lyman. Pomysł projektu zaproponowali uczniowie na pierwszych, integracyjnych spotkaniach. Odnowić coś to inaczej przywrócić coś do nowości, ulepszyć, dodać nowe elementy, naprawić. Celem osób zaangażowanych
w realizację projektu było odnowienie naszej szkoły i jej otoczenia, a także zaangażowanie do tego innych uczniów oraz społeczności lokalnej, między innymi mieszkańców budynku, w którym mieści się nasza szkoła. - Uczniowie zaangażowali się w realizację projektu. Udało się wyzbierać śmieci zalegające wokół szkoły, zamalować wulgarne napisy na frontowej ścianie budynku b, posadzić drzewka
i kwiaty. Na zakup farby pozyskano łącznie środki od Rady Rodziców, Zarządu Osiedla Wilkowyje oraz pizzerii Dalton. Rośliny podarował Śląski Ogród Botaniczny w Mikołowie. - Projektem „Łączy nas kultura” opiekowała się p. Dorota Pardon.
- Również pomysł tego projektu powstał podczas rozmów z młodzieżą, a jego celem była integracja uczniów polskich i ukraińskich („uczymy się w jednej szkole, a niewiele o sobie wiemy”).
- Podczas realizacji projektu uczniowie uczestniczyli w warsztatach gastronomicznych
i cukierniczych, wzięli udział w konkursie wiedzy o Polsce i Ukrainie (startowali w zespołach międzynarodowych) i w konkursie plastycznym. Wspólnie nagrali filmik w języku polskim
i ukraińskim („Mały książę podróżuje po ZS nr 7 w Tychach”). - W efekcie nie tylko się poznali, ale stworzyli zespół zdolny do efektywnego działania.
- Młodzież, podsumowując (podczas spotkania w Warszawie) efekty programu powiedziała: „odkryliśmy, że jesteśmy grupą i razem możemy wiele, zrozumieliśmy, że mamy na coś wpływ, poczuliśmy się ważni i silni, doświadczyliśmy tego, że podejmując wyzwanie, możemy zmienić świat wokół siebie i…, że ta zmiana dokonuje się nawet wtedy, gdy to, co robimy, nie wydaje się początkowo niczym wielkim; nieważne skąd jesteś, ile masz pieniędzy, jakie jest twoje doświadczenie / liczą się chęci, pomysł i działanie”.
37Młodzież z innych szkół konstruowała gry logiczne, budowała budki lęgowe dla ptaków, uczyła się zasad zdrowego żywienia i wykorzystania kuchennych „resztek” tak, aby nie marnować żywności, malowała mural przyjaźni, poznawała polskie i ukraińskie legendy i podejmowała jeszcze wiele innych interesujących aktywności. Pobyt w Warszawie był okazją by się poznać i zainspirować do dalszego działania. Przede wszystkim jednak był okazją do świętowania i cieszenia się z tego, co wspólnymi siłami udało się osiągnąć. Bardzo mocno podkreślili to obecny na spotkaniu Ambasador USA (program finansowany jest ze środków Ambasady amerykańskiej w Warszawie), Generalny Dyrektor firmy Intel w Polsce, która wsparła szkoły uczestniczące w programie sprzętem komputerowym oraz szkoleniami z zakresu wykorzystania sztucznej inteligencji, a także Mentorki ze strony fundacji Szkoła z Klasą. Zatem świętowaliśmy, ale także zdobywaliśmy nowe umiejętności, szkoląc się praktycznie z efektywnej współpracy (m. in. uczniowie i nauczyciele naszej szkoły) lub pogłębiając wiedzę z zakresu AI, a także zwiedzając polską stolicę. Wisienką na torcie była natomiast wizyta w Centrum Nauki Kopernik.
Uwaga, uwaga: program będzie kontynuowany w przyszłym roku. Może dołączysz? „W pojedynkę możemy zrobić tak mało; razem możemy zrobić tak wiele.” /Helen Keller/
Dorota Pardon, Olena Lyman
- „Od(nova)” to projekt, którym opiekowała się p. Olena Lyman. Pomysł projektu zaproponowali uczniowie na pierwszych, integracyjnych spotkaniach. Odnowić coś to inaczej przywrócić coś do nowości, ulepszyć, dodać nowe elementy, naprawić. Celem osób zaangażowanych
Gratulacje!
Nasza uczennica, Martyna Polis, została finalistką Ogólnopolskiej Olimpiady Zawodowej "Rok przed dyplomem"!
Jesteśmy dumni z jej osiągnięcia i życzymy dalszych sukcesów!
SLEEVEFACE, czyli ubierz się w książkę.
16 czerwca nasza biblioteka zamieniła się w prawdziwą galerię literackiej mody! Wszystko za sprawą akcji czytelniczej „Ubierz się w książkę”, która miała na celu promowanie czytelnictwa wśród uczniów w nietypowy, zabawny i inspirujący sposób.
Akcja była nie tylko okazją do świetnej zabawy, ale także do rozmów o ulubionych książkach, wymiany czytelniczych inspiracji i odkrywania nowych tytułów.
2
Dzień Sportu
Dziś obchodziliśmy Dzień Sportu – święto aktywności fizycznej, zdrowej rywalizacji i wspólnej zabawy! 💪☀️
Na boisku i w salach gimnastycznych nie zabrakło emocji – uczniowie, wzięli udział w licznych konkurencjach sportowych: od przeciągania liny, poprzez konkurencje sprawnościowe, wytrzymałościowe, taneczne i zabawy integracyjne aż po mecze piłki nożnej i siatkówki. 🏀🏐🥇
56To był dzień pełen uśmiechu, współpracy i ducha fair play. Dziękujemy wszystkim za zaangażowanie i niesamowitą energię! 💙
Niech sportowa pasja towarzyszy nam przez cały rok! 🔄
12
Szkolny Turniej Siatkówki Dziewcząt i Chłopców
Turniej siatkówki w naszej szkole to już wieloletnia tradycja i jak co roku było dużo emocji. Mecze rozgrywane były na wysokim poziomie i oczywiście w fantastycznej, przyjaznej atmosferze.
Zwyciężyła klasa 3 T pokonując 10 drużyn nie przegrywając żadnego meczu!!!
Skład Drużyny Mistrzowskiej:
Długosz Przemysław, Horelov Vladyslav, Salakhov Mark, Krasnopolsky Danylo, Perevalo Denis, Baranowska Paulina, Jochacy Emilia (kapitan Drużyny), Nowakowska Zofia, Karabak Kristina.
2 miejsce w turnieju zajęła klasa 3K, która w ostatecznej rozgrywce uległa reprezentacji klasy 3t
Skład Drużyny V-ce Mistrzów: Emil Błaszczyk, Dominik Kozioł, Martyna Zaborowska, Uliana Shaifert, Radosław Gogol, Bartosz Fabian (kapitan Drużyny), Michał Sznepka.
To były fantastyczne mecze, pełne emocji, wzajemnego wsparcia i sportowej walki.
Gratulujemy:)
Program profilaktyczny „Godzina dla MŁODYCH GŁÓW”
Wakacje z Wojskiem 2
NOE Festiwal
31 maja uczniowie Zespołu Szkół nr 7 w Tychach wzięli udział w 11 edycji NOE Festiwalu, który odbył się w klimatycznych wnętrzach Fabryki Porcelany w Katowicach. Wydarzenie promujące kulturę winiarską zgromadziło licznych koneserów, wystawców i pasjonatów tematu.
Nasza ekipa kelnerska w składzie: Zosia Chmielewska, Julia Telega, Dominika Zagdańska, Mikołaj Kubiaczyk z klasy 3ż oraz Ula Karaś z klasy 4ż aktywnie wspierała organizację wydarzenia, zdobywając cenne doświadczenia zawodowe. Było to dla młodzieży kolejne ważne wyzwanie, a także inspirujące spotkanie z profesjonalistami z branży. Mamy nadzieję wrócić na festiwal już za rok!
6
Dzień Języków Obcych
Zapraszamy na Dzień Języków Obcych! W programie atrakcyjne konkursy i zabawy językowe.
Spotykamy się w sobotę od 8.55 do 11.30.
Do zobaczenia!
Paryż i EuroDisneyland - propozycja wycieczki w nowym roku szkolnym
RAMOWY PROGRAM WYJAZDU:
DZIEŃ 1: Wyjazd o godz. 10.00 . Przejazd przez Niemcy, Francję.
DZIEŃ 2: Przyjazd do PARYŻA. Zwiedzanie miasta: centrum historyczne, La Cite – najstarsza część Paryża z katedrą Notre Dame i Sainte Chapelle, dzielnica łacińska- ogrody luksemburskie, Panteon – miejsce spoczynku Marii i Piotra Curie oraz zasłużonych dla Francji, Sorbona, spacer przez ogrody Tuilieres do Luwru – dawny pałac królewski, a obecnie muzeum sztuki – jedno z największych i najczęściej odwiedzanych na świecie. Obiadokolacja, nocleg.
DZIEŃ 3: Śniadanie. Dalsze zwiedzania Paryża: Hotel des Invalides, który w założeniu był kaplicą królewską, ale stała się cesarskim mauzoleum z grobem Napoleona, Wieża Eiffla symbol miasta, powstała z okazji paryskiej Wystawy Światowej, Plac Trocadero z najlepszym miejscem widokowym na Wieżę; Łuk Triumfalny wzorowany na łuku Konstantyna w Rzymie, ufundowany przez Napoleona dla uczczenia jego zwycięstw; Champs Elysees reprezentacyjna paryska aleja pełna drogich butików i klimatycznych kafejek. Obiadokolacja, nocleg
DZIEŃ 4: Śniadanie. Całodniowy pobyt w EURODISNEYLANDZIE - najsłynniejszym parku rozrywki na świecie. W godzinach wieczornych wyjazd w stronę Polski.
DZIEŃ 5: Powrót na miejsce zbiórki w godzinach popołudniowych.
TERMIN: październik 2025 ( do ustalenia 5 dni, w tym sobota i niedziela)
CENA: 1 530 zł dla grupy min. 45 osób płacących + koszty obligatoryjne i bilety wstępów
CENA ZAWIERA:
- przejazd autokarem
- 2 noclegi (pokoje 3 os. z łazienkami – hotele sieci Premiere Classe lub podobne),
- 2 śniadania, 2 obiadokolacje,
- opiekę pilota – przewodnika,
- ubezpieczenie KL 20 000 €, NW 15 000 PLN, bagaż 1 000 PLN), - obligatoryjne opłaty na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny i Turystyczny Fundusz Pomocowy.
CENA NIE ZAWIERA:
- obowiązkowej opłaty: lokalni przewodnicy, zestawy słuchawkowe, opłaty administracyjne, ok. 50 €/ os.
- opłaty za bilety wstępów: - Wieża Eiffel’a – ok. 16 €/ os. - rejs po Sekwanie – ok. 18 €/ os. - Luwr – opłata rezerwacyjna 4 €/ os. - bilet do Eurodisneylandu – w zależności od terminu ok. 48 - 89 €/ os.
UWAGI: Program jest ramowy i kolejność zwiedzania może ulec zmianie. Uzależnione jest to od czasu przejazdów, godzin otwarcia oraz dostępności zwiedzanych obiektów. Pilot nie oprowadza po zwiedzanych obiektach. Ceny biletów wstępu mogą ulec zmianie. Każdy uczestnik zobligowany jest do posiadania przy sobie ważnego i odpowiedniego dokumentu tożsamości, który uprawnia go do przekroczenia granicy z danym państwem (odpowiednio paszport lub dowód osobisty).
BIURO PODRÓŻY IWTRAVEL SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ SPÓŁKA KOMANDYTOWA 40 - 013 Katowice, ul. Mielęckiego 10, lok. 404, tel. 32 710 58 88, 607 330 177
Uczniowie, którzy są chętni do udziału w wycieczce mogą zgłosić się do pani Marioli Rakowskiej w celu rezerwacji miejsca
Archiwum Aktualności