Aktualności

          • Śląski Kongres Oświaty 2025

          • Uczniowie klasy 2k i 3d, 18 września mieli możliwość wysłuchania wykładu podczas Śląskiego Kongresu Oświaty na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach.

            Jedno znajważniejszych wydarzeń edukacyjnych wregionie, dało możliwość odpowiedzenia na pytanie  Dobrostan uczniów w dobie cyfrowej rewolucji. Jak sztuczna inteligencja zmienia nasze życie?. Być świadomym użytkownikiem urządzeń mobilnych to znaczy, być bezpiecznym w sieci. Wszystkie zademonstrowane dobre praktyki będziemy powielać na zajęciach informatycznych w naszej szkole i w życiu codziennym. Dziękujemy za zaproszenie.

          • 🔬 Odkrywcy XXI wieku – mikroby, molekuły, maszyny i AI 🧬🤖

          • 17 września klasa 5t wzieła udział w projekcie SWSM w Katowicach pt. „Odkrywcy XXI wieku – mikroby, molekuły, maszyny i Al”. 

            Młodzież uczestniczyła w wykładach i warsztatach, w ramach których zgłębiała wiedzę z zakresu chemii, biologii, medycyny i technologii. 

          • Uczennice naszej szkoły na podium konkursu „Gastro Chef” w Chorzowie!

          • 17 września 2025 r. w Chorzowie odbył się konkurs kulinarny „Gastro Chef”, zorganizowany z okazji 80-lecia Zespołu Szkół Gastronomiczno-Usługowych w Chorzowie.

            Młodzi, utalentowani kucharze z różnych miast stanęli do rywalizacji, przygotowując na żywo autorskie potrawy. Publiczność mogła podziwiać ich kunszt, kreatywność i kulinarną wyobraźnię. Amelia Słanek i Anna Wysocka zajęły III miejsce w tej prestiżowej rywalizacji! 👏 Nasze uczennice zachwyciły jury wyjątkową kompozycją smaków – Roladką schabową z truskawkowym biszkoptem, kapustą włoską sauté i balsamico truskawkowym. Odwaga kulinarna w połączeniu z precyzją wykonania zapewniły im miejsce na podium oraz uznanie ekspertów gastronomii.

            Serdecznie gratulujemy Amelii i Annie sukcesu i życzymy dalszych osiągnięć w rozwijaniu kulinarnej pasji! 👏🍽️

          • Świętujemy Jubileusz 70 - lecia działalności Cechu Rzemiosł i Przedsiębiorczości w Tychach

          • CECH RZEMIOSŁ I PRZEDSIĘBIORCZOŚCI w Tychach obchodził swój wspaniały jubileusz 70-lecia działalności. 

            Przedstawiciele naszej szkoły wzięli udział w uroczystej Mszy Świętej w intencji rzemieślników i przedsiębiorców. Mieliśmy honor prezentować poczty sztandarowe również podczas otwarcia Gali obchodów Jubileuszu.

            Uczniowie naszej szkoły od wielu lat odbywają szkolenie praktyczne pod fachowym okiem tyskich rzemieślników. My również tworzymy historię lokalnego rzemiosła. To dla nas zaszczyt, że mogliśmy wziąć udział w tym wydarzeniu, w uroczystościach pełnych dumy i tradycji.

            Wszystkim przedsiębiorcom i rzemieślnikom życzymy dużo szczęści i radości w życiu prywatnycm i zawodowym

            DZIĘKUJEMY, ŻE JESTEŚCIE

          • Warsztaty florystyczne Wykonywanie kompozycji florystycznych z roślin egzotycznych

          • 10 i 11 września grupa uczennic z technikum i szkoły branżowej wzięła udział w dwudniowych warsztatach florystycznych zorganizowanych przez  Branżowe Centrum Umiejętności w dziedzinie Florystyki w Turzy Śląskiej.

            To był fantastyczny czas, szybko mijały godziny spędzone na zajęciach przy tworzeniu własnych aranżacji w różnych stylach florystycznych. Zapoznaliśmy się z gatunkami egzotycznych roślin i kwiatów ciętych, ich właściwościami, warunkami uprawy i pielęgnacji. Mistrz florystyki pan Kacper Terka nauczył nas technik mocowań egzotycznego materiału w kompozycjach florystycznych.

            Mistrz Polski we florystyce Pan Zygmunta Sieradzan, który gościł w naszej szkole na początku naszej współpracy z BCU z Turzy Śląskiej tym razem oprowadził naszą grupę po klimatycznej Palmiarni wprowadzając nas w świat egzotycznej flory

            Wyjątkowym wydarzeniem było spotkanie z Mistrzem Świata we Florystyce Panem Tomaszem Kuczyńskim. World Cup Floral Art 2025 to sukces polskiej florystyki!!! To wielki zaszczyt odbierać Certyfikat Branżowych Umiejętności FLORYSTY z rąk samego MISTRZA ŚWIATA

            To był dobry czas spędzony w gronie wyjątkowych osób w świecie egzotyki i piękna. Udział w warsztatch florystycznych z pewnością umożliwił nabycie nowych umiejętności zawodowych uczennicom klas hotelarskich. Na pewno tworzenie kompozycji kwiatowych oraz dekoracji na imprezy i spotkania biznesowe nie jest im już obce

            Dziękujemy BCU w Turzy Śląskiej za współpracę. Cały czas liczymy na jeszcze...:)

          • 📢Uwaga! Uwaga!

          • Masz pomysły na życie szkoły? 💡
            Chcesz działać, inspirować ✨i reprezentować uczniów?🧑‍🎓👩‍🎓

            To świetna okazja! 🎯

            Rozpoczynamy nabór kandydatów na przewodniczącego Samorządu Uczniowskiego 🗳️
            Jeśli czujesz, że potrafisz być liderem 💪, masz głowę pełną inicjatyw 🚀i chcesz zostawić swój ślad w naszej szkole 🏫– zgłoś swoją kandydaturę!

            📅Termin zgłoszeń: 12 września 2025
            📍Zgłoszenia przyjmujemy u opiekuna SU - pani Anna Wróbel (sala21B) 👨‍🏫👩‍🏫

            Nie czekaj – szkoła potrzebuje właśnie Ciebie! 🙌🌟

          • 🌞 Wakacyjne praktyki w Mrzeżynie

          • W ramach wakacyjnych praktyk nasza młodzież zdobywała doświadczenie zawodowe nie tylko za granicą. Część uczniów miała też okazję pracować nad polskim Bałtykiem – w malowniczym Mrzeżynie!

            Cenne doświadczenia, piękne widoki i dużo pozytywnej energii!

          • Praktyki w Austrii

          • Zobacz, jak wygląda nasza przygoda! 📸

            📷 W galerii znajdziecie:

            - kulisy naszej codziennej pracy
            - wspólne wycieczki i integracje

            - piękne krajobrazy
            Dziękujemy wszystkim, którzy byli częścią tej wyjątkowej przygody! 💙

          • Pozdrowienia z Austrii! 🌄

          • Pozdrowienia ze stażu w Pensjonacie Imbachhorn!

            W malowniczej miejscowości Fusch, codziennie uczymy się, rozwijamy i chłoniemy alpejski klimat pracy i kultury. Każdy dzień to nowe wyzwania i inspiracje, które na długo zostaną z nami! 💼⛰️😊

          • Pozdrowienia z Teneryfy!

          • Zdobywamy doświadczenie, poznajemy kulturę i czerpiemy z każdej chwili pełnymi garściami!

            Relacja uczniów:

            Przygotowania do naszego stażu rozpoczęły się już na kilka miesięcy przed wyjazdem. Odbyliśmy serię spotkań organizacyjnych, podczas których omawialiśmy szczegóły wyjazdu, miejsce zakwaterowania i przebieg praktyk zawodowych. W ramach przygotowań stworzyliśmy i przedstawiliśmy prezentacje dotyczące zarówno jedzenia, jak i kultury oraz geografii Teneryfy. Dzięki temu mogliśmy lepiej zrozumieć miejsce, do którego mieliśmy się udać i przygotować się do życia w nowym środowisku. Wszyscy uczestnicy przystąpili również do testów językowych, które miały na celu ocenę naszych umiejętności komunikacyjnych w języku angielskim. Pozwoliło nam to określić poziom zaawansowania i odpowiednio dobrać zakres materiałów do dalszego doskonalenia języka przed rozpoczęciem praktyk. Dodatkowo otrzymaliśmy dostęp do specjalnej platformy internetowej, która umożliwiła nam samodzielne szkolenie językowe przed wyjazdem. Staż zawodowy odbyliśmy w hotelu Paradise Park Fun Lifestyle Hotel, położonym w południowej części Teneryfy, w miejscowości Los Cristianos. Jest to znane i popularne miejsce turystyczne, co pozwoliło nam zdobyć cenne doświadczenie zawodowe w dynamicznym i międzynarodowym środowisku. W projekcie wzięło udział ośmioro uczniów z naszej szkoły. Po przylocie na wyspę zostaliśmy zakwaterowani w pokojach hotelowych. Dziewczęta mieszkały w apartamencie typu duplex, który oferował dużo przestrzeni, a chłopcy zostali zakwaterowani w pokoju typu twin. Praktyki trwały od 2 do 30 lipca 2025 roku. Część uczestników pracowała na stanowiskach kelnerskich – obsługiwali gości w hotelowej restauracji, przygotowywali zastawę oraz dbali o porządek i dobrą atmosferę. Pozostali członkowie grupy pracowali w hotelowej kuchni, gdzie mieli okazję pomagać przy przygotowywaniu posiłków, poznawać zasady funkcjonowania zaplecza gastronomicznego oraz zdobywać praktyczne umiejętności kulinarne. Podczas codziennej pracy rozwijaliśmy nasze kompetencje zawodowe, uczyliśmy się współpracy w zespole międzynarodowym, doskonaliliśmy znajomość języków obcych oraz poznawaliśmy standardy obsługi gościa hotelowego.

            Czas wolny, który mieliśmy po zakończeniu pracy, wykorzystywaliśmy bardzo aktywnie. Realizowaliśmy przygotowany wcześniej program kulturowy, który obejmował wycieczki krajoznawcze, zwiedzanie wyspy oraz integracyjne spacery po okolicy. Już w pierwszy dzień wolny odbyliśmy niezapomniany rejs katamaranem wzdłuż wybrzeża Teneryfy, podczas którego mieliśmy okazję podziwiać malownicze krajobrazy, zatoki oraz zobaczyć delfiny i wieloryby w ich naturalnym środowisku. Kolejnego dnia odwiedziliśmy słynny Loro Parque – jeden z największych i najpiękniejszych ogrodów zoologicznych na świecie. Zobaczyliśmy tam pokaz orek, delfinów, papug oraz lwów morskich, co dostarczyło nam wielu pozytywnych emocji. W trakcie kolejnych dni mieliśmy okazję spędzić cały dzień w Siam Parku – największym parku wodnym w Europie, pełnym atrakcji, zjeżdżalni i egzotycznej roślinności. Nie zabrakło także wycieczek krajoznawczych. Zobaczyliśmy m.in. majestatyczny wulkan Teide, który jest najwyższym szczytem Hiszpanii oraz malowniczą górską miejscowość Masca, słynącą z wąskich dróg, spektakularnych widoków i klimatycznej zabudowy.

            Udział w projekcie Erasmus+ na Teneryfie był dla nas nie tylko wyjątkowym doświadczeniem zawodowym, ale także osobistym. Dzięki praktykom zdobyliśmy nowe umiejętności, nauczyliśmy się pracy w zespole, przełamaliśmy bariery językowe i staliśmy się bardziej otwarci na nowe kultury. Staż pokazał nam, że praca za granicą to nie tylko obowiązek, ale także szansa na rozwój, samodzielność i poszerzenie horyzontów. Poznaliśmy wielu wspaniałych ludzi, zdobyliśmy wartościowe doświadczenia i wróciliśmy z głowami pełnymi wspomnień, które na długo pozostaną z nami.

          • 🎓 Zakończenie Roku Szkolnego 2024/2025 🎉

          • 📚✨Za nami miesiące pełne nauki, wyzwań, sukcesów i wspólnych chwil. Dziękujemy wszystkim uczniom za ich zaangażowanie, nauczycielom za pasję i cierpliwość, a rodzicom za wsparcie na każdym kroku. 💙

            To był rok pełen nowych doświadczeń, odkryć i przyjaźni. Teraz czas na zasłużony odpoczynek! 🌞⛱️

            Życzymy wszystkim bezpiecznych, radosnych i pełnych przygód wakacji! 🏖️📆

          • Oceniła nas Narodowa Agencja Erasmus+

          • W związku z przyznaną naszej szkole akredytacją programu Erasmus+ działania, które w ramach tego programu realizujemy, podlegają ocenie zewnętrznych ekspertów. Narodowa Agencja zakończyła właśnie analizę raportu postępu prac w ramach akredytacji i zatwierdziła go w całości, przyznając nam 92/100 możliwych do zdobycia punktów (szczegóły poniżej).

            Na podstawie złożonego raportu oraz oceny eksperta Narodowa Agencja przychyliła się również do wnioskowanej aktualizacji/przedłużenia Planu Erasmusa.

             

            Dziękujemy Narodowej Agencji za docenienie działań, które podejmowane są w naszej szkole w ramach projektów programu Erasmus+, ale przede wszystkim jesteśmy wdzięczni Wam:

            • Uczniom: za otwartość na świat, odwagę, pozwalającą mierzyć się z nowymi wyzwaniami, ambicję, która sprawia, że chcecie wiedzieć, umieć, doświadczyć więcej,
            • Nauczycielom i innym pracownikom szkoły: za poświęcenie czasu, wspierane
              i motywowanie uczniów do działania, pełnienie roli opiekunów i mentorów, wypełnianie i pomaganie w wypełnianiu związanej z wyjazdami dokumentacji,
            • Pracodawcom w kraju i za granicą: za współpracę przy tworzeniu, akceptowaniu
              i wdrażaniu programów staży, a także za życzliwość, wyrażającą się np. w udzielaniu urlopów praktykantom, by mogli podnosić swoje kompetencje zawodowe,
            • Rodzicom: za codzienny trud wychowania młodych ludzi, który procentuje,
              co możemy obserwować m. in. towarzysząc im podczas wyjazdów na zagraniczne praktyki

            Razem udało nam się osiągnąć ten sukces i razem musimy się teraz postarać,
            aby wyeliminować słabsze punkty naszych działań. Nasz cel to: 100/100!

            Damy radę, jeśli nadal będziemy działać wspólnie.

             

            Koordynator projektów

            programu Erasmus+

            Dorota Pardon

             

            Ocenie podlegały następujące elementy:

            • Raport z postępów w realizacji Planu Erasmusa,
            • Raport z przestrzegania standardów jakości Erasmusa,
            • Aktualizacja/przedłużenie Planu Erasmusa.

             

            Raport z postępów w realizacji planu Erasmusa - komentarz eksperta:

            Mocne strony:

            • Strategiczne podejście do inkluzji – gwarancja miejsc dla uczniów ze SPE, kompleksowy system wsparcia,
            • Elastyczne zarządzanie zmianą – sprawne przełożenie mobilności podczas pandemii i włączenie uchodźców, 
            • Silne relacje z pracodawcami – rosnąca liczba umów i aktywne konsultacje programów staży, 
            • Wysoka jakość dowodów – kompletne arkusze monitoringu, certyfikaty i  Europass  Mobility dla 100 % uczestników. 
            • Skuteczne strategie upowszechniania i promocji programu,
            • Silna integracja rezultatów projektu z misją i działaniami szkoły,
            • Namacalne korzyści instytucjonalne – m.in. wzrost prestiżu, wysoka rekrutacja, uznanie przez organy prowadzące i nadzoru.

             

            Słabsze elementy wymagające dopracowania:

            • Finansowanie szkoleń językowych kadry – z powodu budżetu akredytacyjnego część planu jest realizowana poza programem,
            • Standaryzacja przygotowania kulturowego – potrzeba spójnego modułu przygotowawczego dla uczniów o mniejszych szansach,
            • Mierniki międzynarodowego zasięgu promocji – brakuje twardych danych o odbiorcach zagranicznych,
            • Potrzeba dalszego wsparcia kadry językowej w zakresie CLIL i udziału
              w mobilnościach.

            Zdaniem ekspertów oceniających działania Szkoły złożony przez nas raport prezentuje wysoki poziom realizacji Planu Erasmusa i spełnia większość wskaźników jakości z nadwyżką. Szkoła skutecznie łączy działania mobilnościowe z rozwojem instytucjonalnym, a jej model włączenia i współpracy z pracodawcami może służyć jako przykład dobrych praktyk. Zespół Szkół nr 7 wykazał się bardzo dobrą realizacją zaplanowanych celów w ramach Planu Erasmusa. Cele były ambitne, zróżnicowane i ściśle powiązane z rzeczywistymi potrzebami szkoły, uczniów
            i kadry. Wszystkie działania, mimo wyzwań zewnętrznych (pandemia, wojna), były elastycznie dostosowywane do kontekstu. Zrealizowane mobilności miały szeroki wpływ na rozwój zawodowy uczniów, podniesienie kompetencji nauczycieli, integrację z pracodawcami oraz budowanie prestiżu szkoły.

             

            Raport z przestrzegania standardów jakości Erasmusa - komentarz eksperta:

            Mocne strony:

            • Silne zaangażowanie w dostępność działań dla uczniów ze specjalnymi potrzebami,
            • Rzetelna rekrutacja oparta o transparentne i sprawiedliwe kryteria,
            • Systematyczne działania monitorujące i ewaluacyjne (m.in. Europass, dzienniczki, arkusze oceny),
            • Wysoki poziom organizacji i bezpieczeństwa uczestników.

             

            Słabe strony / obszary do poprawy:

            • Brak formalizacji i standaryzacji przygotowania kulturowo-językowego uczestników,
            • Ograniczenia w realizacji kursów zagranicznych dla kadry (finansowe, nie organizacyjne),
            • Potencjał do dalszego rozwoju współpracy językowo-przedmiotowej (np. więcej CLIL).

             

            Beneficjent w sposób odpowiedzialny i profesjonalny przestrzega zasad programu Erasmus+.

            Jakość realizacji projektów potwierdzają zarówno procedury, jak i rezultaty osiągane przez uczniów i kadrę. Szkoła może pełnić funkcję mentora dla innych placówek wdrażających standardy jakości Erasmus+.

          • Ważne terminy dla kandydatów

          • Do 17 lipca 2025 roku podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych do Technikum nr 6 i Branżowej Szkoły I Stopnia nr 4 w Tychach. 

            Badania lekarskie dla kandydatów: 

            Branżowej Szkoły I Stopnia nr 4: termin 11 lipca 2025 r. godzina 10.00 na terenie szkoły 

            Technikum nr 6: termin 18 lipca 2025 r. godzina 10.00 na terenie szkoły 

            Skierowania do odbioru w sekretariacie szkoły po dostarczeniu świadectwa ukończenia szkoły podstawowej i zaświadczenia z egzaminu ośmioklasisty w godz. od 9.00 - 13.00 W indywidualnych przypadkach kandydat będzie mógł wykonać badania w innym terminie w uzgodnieniu ze szkołą w Szpitalu Miejskim w Tychach.

            Brak badań będzie skutkować skreśleniem kandydata z listy uczniów przyjętych

            Uczniowie przyjęci do TECHNIKUM zobowiązani są do przeprowadzenia badań w kierunku zakażenia pałeczkami duru brzusznego, durów rzekomych A,B i C innych pałeczek z rodzaju Salmonella i Shigella (badania odpłatne we własnym zakresie) -  Powiatowa Stacja Sanitarno - Epidemiologiczna w Tychach, ul. Budowlanych 131, 43-100 Tychy Wyniki badań, zakupioną pustą książeczkę sanepidowską (można kupić w sklepie z art. biurowymi, księgarni) uczeń przyjęty do Technikum dostarcza do sekretariatu w terminie do 14.08.2025 r.

            Brak badań będzie skutkować skreśleniem kandydata z listy uczniów przyjętych. 

             

            Do 14 lipca 2025 r. do godz. 13.00 uczniowie Branżowej Szkoły I Stopnia dostarczają umowę/zaświadczenie od pracodawcy o zamiarze zawarcia umowy o pracę w celu przygotowania zawodowego z dniem 1 września 2025 roku.

            Brak zaświadczenia/umowy będzie skutkować skreśleniem kandydata z listy uczniów przyjętych. 

             

            Wszyscy kandydaci dostarczają 1 zdjęcie legitymacyjne do 31.07.2025 r.

            Wszyscy kandydaci dostarczają bilans zdrowia – dokumentacja ze szkoły podstawowej od pielęgniarki do 31.07.2025 r.

            23 lipca 2025 do godz. 14.00 zostaną podane do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych.